سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ماه رمضان بر همگان مبارک - آموزش دانشجویان




پندها چه بسیار است و پند گرفتن چه اندک به شمار . [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:128019 .:. بازدید امروز:15 .:. بازدید دیروز:58

درباره خودم
ماه رمضان بر همگان مبارک - آموزش دانشجویان
آموزش دانشجویان
مطالب با دید آموزشی است و نکاتی درخصوص قرآن و ائمه اهل بیت(ع) در این وبلاگ درج می‏شود.
 

لینک به لوگوی وبلاگ
ماه رمضان بر همگان مبارک - آموزش دانشجویان
 

لوگوی دوستان
 

لینک دوستان
 

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:
 

آرشیو
 

نغمه‌ها
 

با ما بگویید...ا
 

راضی هستید؟
 

وضعیت وبلاگ در یاهو
 

دیکشنری آنلاین
 
   ماه رمضان بر همگان مبارک
  • سه شنبه 87/6/12 ساعت 11:50 صبح

    متن پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی به مناسبت فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر این مرجع عالیقدر، به شرح ذیل است:

    بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

    شهر رمضان‌الذی انزل فیه القران

    حلول ماه مبارک رمضان و حضور مسلمانان را در ضیافت‌الله به آستان فرشته پاسبان حضرت بقیةالله (ارواح‌العالمین له‌الفدا) و عموم مسلمانان جهان، امت قرآن و روزه‌داران عزیز تبریک عرض می‌نمایم و این فرصت الهی را که از بزرگترین عملیات معنوی و نعمتهایی است که خداوند متعال مؤمنان را به آن سرافراز فرموده گرامی می‌دارم.

    در این ماه است که شوکت اسلام و عزت ایمان و نفوذ امر الهی پس از چهارده قرن در معرض نمایش قرار می‌گیرد و وجود و حیات اسلامی جامعه بزرگ و جهانی مسلمین، اطاعت و التزام و احترام همگان از احکام و تعبد و پرستش انسان در برابر خداوند متعال ظاهر می‌شود و برکات الهی همه را غرق در وجد و سرور و نشاط و اقبال به خدا می‌نماید. مکتب خاص تربیت الهی در همه نقاط عالم افتتاح و کلاس‌های آن در همه قاره‌ها و کشورها و شهرها، در روستاها و خانه‌ها و بر و بحر تشکیل می‌شود.

    پس از آن خطبه شریفه نبویه رمضانیه، بیشتر و برتر از آن نمی‌توان از فضایل این ماه چیزی گفت. از همان جمله قرآنی و وحی الهی جاودان همیشه زنده (الذی انزل فیه القرآن) عظمت این ماه عزیز معلوم می‌شود.

    ما مسلمانان باید این فرصت را بسیار غنیمت بدانیم و از برنامه‌های انسان‌ساز و معرفت بخش آن، از تلاوت قرآن، از دعاهای عالیة‌المضامین و مناجات‌ها و خودداری‌ها و خودسازی‌ها و از رسیدگی به حال یکدیگر و بررسی نقاط ضعف و کمبودهایی که در جوامع اسلامی در مسائل مختلف در فرهنگ و سیاست و در اقتصاد اگر وجود داشته باشد و تلاش برای رفع آنها از این ماه مبارک استفاده نماییم.

    از همه جهت وسائل مغفرت الهی را فراهم نموده و این ماه را ماه محاسبه احوال و اعمال شخصی و اجتماعی همه مسلمانان قرار دهیم و تعهد خود را به سنت‌های اسلامی، به استقلال اسلامی، به هویت و شخصیت اسلامی تجدید نماییم.

    مبادا مبادا، در احترام از این ماه شریف کوتاهی کنیم و از فیض این همه برکات الهی محروم بمانیم.

    مبادا مبادا، کسی العیاذ‌بالله تظاهر به روزه‌خواری کند و احترام این ماه را بشکند.

    باید حضور در مجالس دینی و جماعات و اظهار احساسات دینی و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و اهتمام به همبستگی اسلامی در همه و همه جا مخصوصاً نسل جوان و مسئولان امور و دانشگاهیان معظم چشم‌گیر و دشمن‌شکن باشد و عمق ایمان و تعهد مسلمانان را به اسلام، به قرآن، به استقلال و افتخار به حیثیات اسلامی به نمایش بگذاریم و با ماه رمضان نشان دهیم که دنیای مادی و مادی‌گرایی کنونی، این ملت عزیز و این امت را متزلزل نکرده و نخواهد کرد و اگر در غرب ارزش معنویات در معرض زوال و تمام است و مسیحیت رو به انقراض است، در عالم اسلام، مسلمانان با تعهد تمام بر ارزش‌های دینی و مکارم اخلاق حقیقی و ایمان به خدا و معاد پای فشاری و با قاطعیت از مواضع دینی و شرف حقیقی انسان پاسداری می‌نمایند.

    والسلام علیکم و رحمت‌الله

    29 شعبان‌المعظم 1429

    لطف‌الله صافی

     


      دل ما را با نظری شاد کنید ( )


  •    لیست کل یادداشتهای این وبلاگ
     
    جلوگیری از تفرقه
    یا ارحم الراحمین
    معلم قرآن
    یا حسین(ع)
    «ادامه مطلب» یا حسین (ع)
    قرآن برای همه
    جملات کوتاه از آدمهای بزرگ
    سخنی با خدا
    یا حسین شهید درود خدا بر تو و خاندان پاکت
    بسم الله
    تابلو
    دیدگاه امام خمینی(ره) درخصوص قرآن
    [عناوین آرشیوشده]